حسین رضایی در جلسه ساماندهی متکدیان که با حضور دکتر دهقانی معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری و مسئولان مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: برای ریشه کن کردن تکدی گری در شهرستان باید همه دستگاه های اجرایی و عموم مردم در اجرای طرح مبارزه با این پدیده همکاری کنند.

وی افزود: این طرح قرار است از ۲۴ تیرماه با کمک دستگاه هایی مانند نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی و دیگر ارگان ها آغاز شود و مستمر اجرا گردد البته مردم نیز باید به جای کمک کردن به این قشر کمک های خود را به موسسات خیریه ارایه دهند تا به دست نیازمندان واقعی و آبرومند برسد.
رضایی ادامه داد: پس از جمع آوری متکدیان توسط شهرداری، غیربومی ها طرد می شوند و بقیه نیز توسط روانشناسان بهزیستی ویزیت و درمان  می شوند و چنانچه متکدیان مرتکب جرم شوند توسط  دادستانی  و دستگاه قضایی به پرونده آن ها رسیدگی می شود.
فرماندار رفسنجان بیان کرد: با توجه به اینکه دو ماه دیگر رویداد مهم برداشت محصول باارزش پسته را خواهیم داشت و افراد متکدی از شهرستان های دیگر و حتی پاکستان وارد رفسنجان می شوند لذا ایست بازرسی کبوترخان باید فعال شود و از ورود این افراد جلوگیری به عمل آید.
وی از مردم خواست که حین برداشت و فرآوری پسته، به متکدیان هیچگونه کمک غیرنقدی( پسته) ارائه ندهند زیرا امکان دارد این محصول نم دار و مرطوب باشد که خطر آلوده کنندگی برای صادرات پسته دارد خاطرنشان کرد: از مردم و کشاورزان درخواست داریم برای کمک به افراد تهی دست و نیازمند به موسسات خیریه کمک کنند و از آن طریق کمک ها را به دست نیازمندان واقعی برسانند.

کودکان کار جمع آوری و آموزش مهارت می بینند

فرماندار رفسنجان در ادامه گفت: حضور کودکان کار خطر بزرگی برای این کم سالان خواهد بود لذا با کمک خیران موسسه خیریه کوثر   مرکز ” پرتو ” در آینده نزدیک راه اندازی می شود.
رضایی بیان کرد: در این مرکز کودکان کار جمع آوری شده نگهداری می شوند و در آن مهارت های شغلی و زندگی به آن ها آموزش داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: مهارت هایی مانند پته دوزی، سفال، صنایع دستی، نقاشی و غیره به این کودکان ارائه می شود تا با دید بهتر به سمت شغل آینده دار بروند و ساماندهی شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *