فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ماه های شهریور و مهر زمان برداشت محصول پسته در این شهرستان است گفت: باید روزانه ۲۰ هزار کارگر در این امر کمک حال کشاورزان باشند لذا نان یکی از ملزومات اصلی این قشر است و برای افزایش سهمیه آرد در این مدت زمان از طریق مرکز استان کرمان پیگیری های لازم انجام خواهد گرفت.

به گزارش رفسنجان سلام طی دو روز اخیر دو جلسه ستاد  تنظیم بازار با محوریت  شورای آرد  و نان با حضور فرماندارف دکتر رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی و دیگر اعضای مربوطه برگزار و در این خصوص تبادل نظر صورت گرفت.
فرماندار رفسنجان در این جلسه با اشاره به وجود ۳۹۶ نانوایی از نوع یک، ۲ ، ۳ و ۶  در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان  بیان کرد: نانوایی های نوع یک و ۲ نان سبوس دار مصرفی مردم را تأمین و به دست آن ها می رسانند و نانوایی های نوع ۳ نیز واحدهای کیک و کلوچه و قنادی ها  هستند که آرد سفید مصرف می کنند این نوع واحدها آمارشان در رفسنجان ۲۵ مورد است.
حسین رضایی اظهار کرد: همچنین نانوایی های نوع ۶ نیز فانتزی پز و سفیدپز هستند که ۲۳ مورد وجود دارد و علاوه بر این ها ۹ واحد تولید نان خشکه ( بربری ) هم در رفسنجان فعالیت دارند.
وی گفت: همه این واحدهای نانوایی آرد مورد نیاز خود را از سامانه (سیما) تهیه می کنند.
رضایی تصریح کرد: ماه های محرم و صفر و نیز فصل برداشت محصول پسته در شهریور و مهرماه مصرف نان به دلیل حضور کارگران افزایش میابد که برای افزایش سرانه آرد شهرستان مراتب را از طریق مرکز استان کرمان پیگیری خواهیم کرد.
فرماندار ویژه رفسنجان خاطرنشان کرد: در این ایام نظارت بر حمل آرد بر عهده بازرسان جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت است و نیز بازرسی از واحدهای پذیرایی، چلوکبابی و رستوران ها که از گوشت منجمد استفاده می کنند مثل گذشته از سوی ناظران دامپزشکی، اداره صمت و اداره بهداشت محیط انجام می شود.
دکتر محمدرضا رحمانی معاون توسعه  برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان نیز در این نشست بیان کرد: بحث های  تخصیص و افزایش آرد باید کارشناسی شده مدیریت شود.
وی افزود: با توجه به اینکه به هر استان مقادیری آرد در ماه های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در نظر گرفته می شود هیئت های مذهبی دارای شناسه ملی هستند که می توانند سهمیه مورد نیاز خود را  از این طریق تأمین کنند، در ماه محرم ما پیگیر جذب این سهیمه ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در این دو ماه عزاداری برای تأمین سایر اقلام مانند برنج، روغن و شکر پیگیری های لازم انجام خواهد گرفت تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *