با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور، پروژه احداث و بهسازی ۳۱ بوستان شهری رفسنجان و باند دوم بلوار پرستار و شهید هنری شهر رفسنجان افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری رفسنجان سلام، در چهارمین روز دهه مبارک فجر و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور، دکتر فداکار استاندار کرمان، امام جمعه و فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولان شهرستان، پروژه‌های شهرداری رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل احداث و بهسازی ۳۱ بوستان شهری رفسنجان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و باند دوم بلوار پرستار و شهید هنری با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان بود.

شهردار رفسنجان عصر امروز در این مراسم اظهار کرد: شهر را به ۵۰ قسمت تقسیم و در هر قسمت یک محله را با محوریت یک مسجد تشکیل دادیم. در هر محله ۵ نفر را به عنوان شورای محله و یک نفر را رابط شهرداری انتخاب کردیم.

مجید کهنوجی افزود: اولین گام ما این بود که رابط ما در محلات، مشکلات محله خود را احصا کرد و حل مشکلات محلات را به پیش بردیم به نحوی که در هر محله به میزان ۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذراری کردیم.

وی ادامه داد: در هر محله احداث یک پارک محله‌ای را پیش‌بینی کردیم که ظرف دو سال و سه ماه از آغاز کار مدیریت جدید شهری تاکنون ۳۱ بوستان و پارک محله‌ای در رفسنجان احداث شده است.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: از ۳۱ بوستان که امروز به بهره‌برداری می‌رسند، سه بوستان بهسازی و مابقی احداث شده‌اند، در برنامه داریم که این تعداد را به ۵۰ بوستان افزایش دهیم که هر محله از یک بوستان برخوردار شود.

کهنوجی یادآور شد: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهرستان به ازای ۳۰۰ هکتار جنگل مصنوعی در نزدیکی آرامستان، ۲۱.۵ مترمربع به ازای هر نفر و بدون در نظر گرفتن این جنگل ۱۲ مترمربع است.

شهردار رفسنجان با بیان این‌که ۸ پارک در محلات در حال احداث و ۱۱ پارک دیگر را در برنامه پیش بینی شده است، عنوان کرد: برای احداث و بهسازی ۳۱ بوستان شهری ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و تا یک سال و ۳ ماه دیگر تمام ۵۰ محله شهر از نظر بوستان محله‌ای پوشش داده می‌شود.

کهنوجی با اشاره به افتتاح باند دوم بلوار پرستار و شهید هنری نیز بیان کرد: با مجوز آب منطقه‌ای ۱۰ متر از بستر رودخانه به بلوار اضافه کرد و از آنطرف ۱۰ متر به پارک سمت دیگر اضافه کردیم و گره ترافیکی بزرگی از شهر باز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *