در جلسه‌ی شورای اداری رفسنجان موضاعاتی چون نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات، اجرای پروژه فاضلاب شهری، نیاز روستاهای فاقد دهیاری و … مطرح شد.

 

جلسه شورای اداری شهرستان ابتدا با حضور خدام رضوی ومعطر کردن جلسه به نور پرچم سبز و مقدسبارگاه حرم امام رضا(ع) شروع شد وهمگان به یمن میلاد باسعادت این امام همام لحظاتی چشم دل خود را به سمتمشهد مقدس وصحن و سرای بارگاه امام رئوف برده و فیض معنوی را کسب کردند.


پس از آن فرماندار ویژه رفسنجان طی سخنانی میلاد حضرت امام رضا(ع) را تبریکگفت و در مورد انتخابات پیش روی اظهار کرد: اسفندماه امسال رویداد مهم انتخاباتمجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش روی داریم که چهار راهبرد اصلیشاملمشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات باید مد نظر همگان باشد.


وی افزود: هر چه رقابت هابیشتر باشد مشارکت پای صندوق های رأی هم بیشتر واقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نمایان تر می شود.


رضایی بیان کرد: رأی مردم حق الناس است و باید از آن ها صیانت شود لذا دستگاههای مرتبط مراقبت بیشتری داشته باشند تا حتییک رأی هم باطل نشود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات رسانه ها هم پای کار بیایند تا مشارکتمردمی پای صندوق های رأی بیشتر و سلامت و امنیتانتخابات هم حفظ شود.


فرماندار رفسنجان در بخش دیگر از سخنانش به کشاورزی شهرستان اشاره و اظهارکرد: امسال محصول مناسبی از باغ هایرفسنجان به میزان ۶۵ هزار تن برداشتخواهد شد و بهتر است خیران با استفاده از درآمد حاصل از این محصول به احیا وبازسازیمدارس شهرستان که بیش از ۴۵ مدرسه فرسوده داریم بپردازند که باقیالصالحات است.


وی همچنین مسایل مربوط به کمبود آب آشامیدنی را بیان کرد و افزود: پروژه هایآب رسانی و حفر چاه های آب آشامیدنی در حالاجراست و در نقاطی مانند حومهغربی، فردوسیه نوق و غیره چاه ها در حال حفر و تجهیز هستند و تابستان امسال دربیشتر نقاط کمآبی برطرف خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه پیگیر احیای پروازهای فرودگاهی رفسنجان هستیم گفت: تصفیه خانه مرکزی هم در حال اجراست و ۳۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارد که بااجرای این طرح آب آشامیدنی شهرستان سالم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ لیتر در ثانیه فاضلاب در شهرستان داریم ادامه داد: پروژهفاضلاب شهرستان هم اجرا خواهد شد و پساب هایخانگی توسط این پروژه تصفیهو آب حاصل شده به مصرف صنعت خواهد رسید.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: پایش دوربین ها در سطح شهر ها و روستاها در حالانجام است تا میزان جرایم سرقتی کاهش یابد.

 

نیازهای روستاهای فاقد دهیاری اعلام شود


معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رفسنجان هم در این جلسه ضمن تبریکدهه کرامت و میلاد باسعادت امام علی ابن موسیالرضا(ع) بیان کرد: از بخشدارانمی خواهیم که نیازهای روستاهای فاقد دهیاری را در موضوعات لایروبی قنوات،روشنایی معابر،آسفالت و طرح هادی اعلام کنند تا نسبت به جذب بودجه اقدامکنند.

 محمدرضا رحمانی ادامه داد: دستگاه های اجرایی به تکالیف قانونی از جمله حمایتاز شرکت های دانش بنیان؛ پیگیری رفع موانعو زیرساخت ها جهت حمایت از تولیدداخلی و اجرای طرح های سرمایه گذاری و رونق اقتصادی؛ توسعه آموزش های فنیو حرفه ای ومهارت آموزی جامه عمل بپوشانند که خلأ کاری با ایجاد مهارت درجوانان شهرستان رفع می شود.

وی ادامه داد: در برگزاری نمایشگاه های مشاغل خانگی برگزارکنندگان غرفه ها بایدمجوزهای لازم را دریافت کنند.

 رحمانی در پایان به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در صنف و فروشگاه رفسنجاناشاره کرد و گفت: این طرح به زودی درشهرستان به مرحله اجرایی در خواهد آمد وحدود ۲۰ درصد از قیمت خرید کالا برای ۳ دهک اول به صورت تشویقی توسطدولت پرداختمی شود.

نام نویسی کاندیداهای انتخابات از ۱۹ آذرماه


در این جلسه سیدمحمد حسینی نسب رئیس شورای نگهبان شهرستان رفسنجان هماظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری در اسفند ماه امسالبرگزار می شود و نام نویسی از کاندیداها در ۱۹ آذرماه آغاز می شود.

وی افزود: همه دستگاه ها باید کمک کنند تا انتخابات با رقابت سالم همراه باشد؛دشمن در برنامه خود قصد دارد ناامیدی را در جامعهترویج دهد اما با توجه به تأکیدمقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه، دستگاه ها می توانند با تکیه براین اصل و جهادتبیین، مشارکت حداکثری پای صندوق ها را جهت برگزاریانتخاباتی سالم رقم بزنند.

 

رابطه قلبی مردم با امام راحل کمرنگ نشود

 

فرمانده سپاه رفسنجان هم در این جلسه بیان کرد: ارتحال امام راحل داغ سنگینی برجامعه ایران اسلامی است و روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد مراسم یادبود ایشان مثل هرسال در تهران برگزار می شود.

سرهنگ محمدپساوند تصریح کرد: دشمن در حال کمرنگ کردن رابطه قلبی بین مردمو امام راحل است اما این ارتباط هرچه پررنگتر وقوی تر می شود.
وی در مورد آمدن شهید مدافع حرم به رفسنجان هم گفت: عصر امروز طی اطلاعرسانی های قبلی قرار بود مراسم استقبال از شهیدحیدر خلیلی در رفسنجان برگزارشود که این مراسم به دلیل دیر آمدن پیکر مطهر شهید برگزار نمی شود و ساعت ۲۳ شب در حسینیهثارالله مراسم وداع انجام می شود و پس از تشییع فردا پنجشنبه درگلزار شهدای رفسنجان آرام خواهد گرفت.

در پایان این جلسه به پاس زحمات مدیران سابق شهرستانی از سوی فرمانداریرفسنجان از آقایان مجید زیندینی مدیرعامل سابقباشگاه فرهنگی و ورزشی صنعتمس رفسنجان، روح الله ابوالهادی مدیر سابق اموراجتماعی و روابط عمومی مجتمعمس سرچشمهرفسنجان، مهدی اقبالی قهرمان رشته ورزشی دو و میدانی ۲۰۲۳ آسیاو خانم ناهید سربازپور مدیر سابق اداره استاندارد شهرستانرفسنجان تقدیر به عملآمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *