آغاز به کار رسمی نخستین جشنواره دیوارنگاری در رفسنجان

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری نخستین جشنواره دیوارنگاری با مشارکت هنرمندان بومی برای بهبود سیما و منظر شهری خبر داد.

به گزارش رفسنجان سلام سیدمحسن سجادی در نشست با خبرنگاران در فرهنگسرای رسانه، با بیان اینکه شهرستان رفسنجان در تمام زمینه ها افرادی نخبه دارد، افزود: این خطه با ظرفیت ها و توانایی های منحصربفرد می تواند اتفاقات خوشایندی را در شهرستان و کشور رقم بزند.

وی با اشاره به تلاش معاونت هنری برای برگزاری رویدادها و مسابقات از ابتدای تشکیل این حوزه در شهرداری رفسنجان، برگزاری جشنواره نقاشی و خوشنویسی را از رویدادهایی دانست که تاکنون دیده نشده یا کمتر دیده شده است.

سجادی با اشاره به استقبال معاونت هنری از طرح ارائه شده به شهرداری، اظهار کرد:
پس از دریافت طرح از سوی مؤسسه چندمنظوره هزاردستان، تصمیمات لازم اخذ و جشنواره وارد فاز اجرایی شد.

معاون هنری شهرداری رفسنجان ادامه داد: تلاش ما این بود قبل از پایان سال جشنواره برگزار شود اما با توجه به شرایط آب و هوایی و احتمال کاهش بارندگی ها در بهار، اجرای جشنواره به سال جدید موکول گردید.

وی ایجاد فضای رقابتی برای هنرمندان و زمینه سازی برای بهبود فضای بصری در شهر را از مهم ترین اهداف جشنواره برشمرد و گفت: با برگزاری این رویداد، آثار مجموعه ای از هنرمندان شهر بر دیوارها نقش بسته و استعدادهای مختلف نقش می بندد.

 

جشنواره دیوارنگاری شهر را به نمایشگاهی فاخر از آثار هنرمندان بومی تبدیل می کند

مجری و مسئول برگزاری نخستین جشنواره دیوارنگاری اجرای طرح های ماندگار بر دیوارهای شهر توسط هنرمندان بومی را در ارتقاء فضای بصری مؤثر خواند.

سعید مشرف شاه مدیر مؤسسه فرهنگی هنری هزاردستان در جمع خبرنگاران با ابراز امیدواری از برگزاری مستمر جشنواره دیوارنگاری، اظهار کرد: جذب مخاطب و حضور هنرمندان شاخص از سراسر کشور از اهداف آتی این رویداد است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های ماندگار بر دیوارهای شهر می تواند به ارتقاء فضای بصری کمک کند، ادامه داد: با اجرای طرح های فاخر در هر کدام از خیابان ها، شهر به نمایشگاهی تبدیل می شود که شهروندان از تماشای آن لذت ببرند.

وی با بیان اینکه محوریت رقابتی بودن جشنواره موجب ارائه اثار قوی و منحصربفرد خواهد شد، اظهار کرد: هنرمندانی که در این رویداد شرکت می کنند، باید خود را با به روزترین تعالیم هنرهای تجسمی تطبیق دهند تا در جشنواره رتبه کسب کنند.

وی استمرار چنین رویدادهایی را در جذب گردشگر و گسترش برنامه های فرهنگی و هنری جانبی نیز مؤثر خواند و گفت: تفاوت جشنواره با سایر رویدادهای مشابه در این این است که طرح ها پس از ارسال توسط طراحان روی دیوار اجرا می شوند.

وی مشارکت مردمی در انتخاب بهترین طرح را از دیگر مواردی دانست که این رویداد را از سایر جشنواره ها متمایز می کند و گفت: طرح های اجرایی علاوه بر داوری توسط کارشناسان و تیم های تخصصی، از نگاه مردم نیز قضاوت می شوند.

سعید مشرف شاه ادامه داد: با توجه به تعداد و طرح های انتخاب شده برنامه ریزی می کنیم که دیوارهای نزدیک به هم برای طرح های متمرکز و منسجم تر انتخاب شوند.

 

بیستم فروردین ۱۴۰۲؛ آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره دیوارنگاری رفسنجان

دبیر نخستین جشنواره دیوارنگاری از طراحی سبک و سیاق جشنواره به صورت ملی خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا بیستم فروردین ماه ۱۴۰۲ است.

امیر شریفی در نشست خبری، با تأکید بر اینکه نخستین جشنواره دیوارنگاری به صورت شهرستانی برگزار می شود، با توجه به اینکه ایده این جشنواره ملی بود، سبک و سیاق طراحی آن نیز ملی است.

وی با بیان اینکه فراخوان و جزییات جشنواره در سامانه اختصاصی جشنواره موجود است، اظهار کرد: علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی news.rafsanjan.ir مراجعه و مشخصات خود را ثبت کنند.

دبیر جشنواره دیوارنگاری مهلت ارسال آثار را بیستم فروردین ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد و ادامه داد: موضوع آثار آزاد بوده و زمان اجرای طرح ها از ۱۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

امیر شریفی مجموع جوایز جشنواره را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: افراد می توانند به صورت انفرادی یا گروهی در این رقابت شرکت کنند.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره در فرهنگسرای جوان واقع در بوستان جوان (خیابان ۱۵ خرداد) مستقر است، گفت: هنرمندان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۰۹۱۰۳۹۲۶۷۳۸ ارتباط بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *