آیین نکوداشت خبرنگاران رفسنجان و انار به همت روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان و نمایندگی خانه‌مطبوعات شهرستان‌های رفسنجان و انار برگزار شد.

 

به گزارش رفسنجان سلام ; صبح امروزباحضور جمعی از مسئولین آیین نکوداشت خبرنگاران رفسنجان و انار در سینما آزادی شهر مس سرچشمه برگزار شد.

فرماندار رفسنجان در این مراسم گفت: خبرنگاران یکی از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند که می‌توانند با خلق آثار خبری نقش بسزایی در بازدارندگی، رشد و توسعه، فرهنگسازی و ترویج فرهنگ‌ها در جامعه داشته باشند.

وی افزود: برخی اوقات به دلیل بی توجهی به این قشر، فعالان عرصه خبر از تولید آثار دلسرد می‌شوند و گاهی به دلیل شدت علاقه به کار و هنر خود این راه را ادامه می‌دهند.

رضایی ادامه داد: اگر فرض کنیم که این قشر وجود ندارد به نوعی حیات جامعه از نفس می ایستد.

فرماندار رفسنجان ضمن تقدیر از خبرنگاران رفسنجان اظهار کرد: آن ها در یک سال گذشته تا کنون با تولید آثارشان در حوزه های مختلفی همچون سیل، خشکسالی، سرمازدگی و غیره  و البته طی دوران کرونا پا به صحنه گذاشتند و از دغدغه های مردم نوشتند تا صدارسان مردم به مسیولین باشند و رفع مشکلات تحقق یابد.

رضایی جنگ رسانه ای را در کنار جنگ اقتصادی دشمن یادآور شد و افزود: دشمن از هیچ تلاشی در نابودی ایران فروگذار نیست، شبکه های معاند در راس امور خود، نقاط ضعف کشور را خبررسانی می کنند در حالی که ایران در تولید موشک های با برد بالا، بحث های نظامی، علمی و پزشکی، ورزشی و تولید در همه عرصه ها در جهان سرآمد است.

وی رعایت تقوای سیاسی و رسانه ای را مورد تاکید خبرنگاران قرار داد و گفت: انتخابات اسفند سال جاری را در پیش رو داریم که تا کنون بالای صد نفر در رفسنجان ثبت نام کردند اینجا جادارد از رسانه ها بخواهیم در ایجاد شور انتخاباتی کمک ‌کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان کاندیداها از همه طیف ها شرکت کردند و مردم می توانند قویترین را انتخاب کنند تا با راهیابی شخص منتخب مردم به مجلس، جامعه را به پویایی و رشد برسانند.

فرماندار رفسنجان با بیان مشکلات مسکن، معیشتی، بیمه ای و غیره قشر خبرنگاران از مجتمع مس سرچشمه درخواست کرد تا با ارایه تسهیلات کم بهره بتواند در تامین امکانات و تجهیزات خبرنگاران کمک کنند تا حوزه اطلاع رسانی شهرستان تقویت شود و بهتر بتواند در آگاهی بخشی کمک کند.

مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در این آیین بر دانش ورزی خوزه خبر تاکید و اظهار کرد: در خبرنگاری آگاهی و دانش نیاز است تا با رعایت اصول خبرنویسی، اثرات مفید و موثری در جامعه داشته باشد.

مسلم علی مهدی بیان کرد: وظیفه خطیر و اثرگذار خبرنگاری را باید به چشم عبادت نگریست و به واسطه آن به رفع مشکلات جامعه پرداخت و در رشد و توسعه کشور کمک کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *