نماینده رفسنجان و انار در مجلس از انتقال کارگاه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان و انجام پروژه اتصال رفسنجان به این خط خبر داد.

به گزارش رفسنجان سلام؛ حجت الاسلام دکتر حسین جلالی اظهار داشت: در جمع خبرنگاران با حضور جاودانپور مدیرعامل شرکت اروندان مجری آبرسانی و آب و فاضلاب قرارگاه خاتم، حسینی مدیر پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان و کرمان، فرماندار و مدیرعامل آبفا شهرستان جلسه ای برگزار و مسائل مهمی در خصوص اتصال رفسنجان به خط انتقال آب خلیج فارس مطرح شد.

وی با بیان اینکه فاصله ای که مخزن آب رفسنجان با خط انتقال دارد ۱۶ کیلومتر است و باید لوله ۹۰۰ برای انتقال استفاده شود، عنوان داشت: لوله هایی که ارسال شده هزار هستند که باید هرچه زودتر لوله ۹۰۰ تأمین و به محل پروژه انتقال یابد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه کل کارگاه این پروژه هم اکنون به رفسنجان منتقل شده و تصمیمات خیلی خوبی در میدان گرفته شد و همه چیز برای اتصال شهرستان به آب خلیج فارس فراهم است، ادامه داد: موانعی جزئی ازجمله تهیه لوله۹۰۰، نقشه و معارض مطرح شد که طی تماس با شهرک صنعتی سلفچگان لوله سفارش داده شد و نقشه هم از سوی مهندسین مشاور اعلام آمادگی شد که به زودی ابلاغ گردد.

وی اضافه کرد: معارض جزئی در مسیر رفسنجان وجود دارد که فرماندار قول رفع آن را داد و با این حساب شرایط برای رفع تنش آبی شهرستان مهیاست و آب منطقه ای باید پیگیر لوله ها باشد که بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم که در غیر این صورت اگر دیر اقدام شود کارگاه این خط به یک نقطه دیگر منتقل می شود و فرصت را از دست می دهیم.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم اگر همه موارد فراهم گردد، در آینده ای نزدیک لوله ها به مخزن متصل شوند و اگر این مسأله در تابستان انجام شود به حول و قوه الهی از بحران و تنش آبی نجات پیدا می کنیم و به آب شرب پایدار در رفسنجان دست پیدا می کنیم و با توجه به مخازن مختلفی که در شهرستان ایجاد شده و سیستمی که این مخازن را به هم وصل کرده و زیرساخت های خیلی خوبی که انجام شده در آینده نگرانی در مورد آب شهرستان رفسنجان وجود ندارد.

وی یادآور شد: در فاز دوم این پروژه، انتقال آب به شهرستان انار مطرح است که بعد از اتصال رفسنجان، انتقال آب به شهرستان انار هم پیرو قول استاندار هر چه سریعتر عملیاتی می شود و ما هم پیگیری می کنیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *