شهردار رفسنجان با تاکید بر اینکه عملیات تنظیف و شستشوی معابر به صورت شبانه در حال انجام است، گفت: در سیلاب اخیر در مجموع ۳ هزار نفر کارگر روز نیروی انسانی برای رفت‌و‌روب معابر شهر به کار گرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در گفتگوی رادیویی با مردم با اشاره به سیلاب اخیر در رفسنجان و اقدامات شهرداری در این زمینه، اظهار کرد: ابتدا خدا را شاکریم که در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم، اولین گامی که پس از جمع‌آوری آب‌های سطحی برداشتیم پاکسازی شهر از خاکهایی بود که برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل شهر یا منازل ریخته شده بود که این کار صورت گرفت و پس از آن رفت‌و‌روب و شستشوی معابر شروع شد.

وی افزود: رفت‌و‌روب و شست‌و‌شو از معابر اصلی آغاز شد از بلوار کوثر، امام علی(ع)، شهرک فرهنگیان، بلوار آزادی، امام رضا(ع)، بلوار طالقانی، خیابان مصطفی خمینی و معراج تا اسماعیل آباد. در واقع از جنوب تا شمال شهر شست‌و‌شو و رفت‌و‌روب صورت گرفت.

شهردار رفسنجان با توضیح اینکه در کوچه‌ها امکانات شهری اجازه شست‌و‌شو را نمی‌داد، بیان کرد: شست‌و‌شو در معابر اصلی انجام گرفت. یک‌و‌نیم ماه از سیل گذشته قطعاً اولویت شهرداری شهرک فرهنگیان بوده است.

وی افزود: هنوز در شهرک فرهنگیان رفت‌و‌روب ادامه دارد چرا که خاک سیلاب بسیار چسبنده است و گرد و خاک آن هنوز ادامه دارد. در این رابطه بدلیل جمع‌آوری آب‌های سطحی، کانال بسته شهرک فرهنگیان جمع‌آوری و کانال روباز را عریض‌تر احداث می‌کنیم.

مهندس کهنوجی در ادامه توضیحات خود در خصوص شهرک فرهنگیان از آسفالت کلیه کوچه های شهرک و نصب کانیوو در ورودی و نصب سنگ فرش جدید برای خیابان های شهرک خبر داد و گفت: آسفالت شهرک فرهنگیان انجام شده و در حال سنگ‌فرش است، بوستان معلم در حال بهسازی است، کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی کنار کندرو شهرک فرهنگیان در حال احداث است.

سنگ‌فرش کامل بلوار امام علی(ع) تا هشت ماه آینده.

وی با بیان اینکه اقدامات کنونی ما در شهرک فرهنگیان و بوستان معلم در بودجه‌های امسال شهرداری پیش‌بینی نشده بودند لذا مصوبه شورا را اخذ کردیم، خاطرنشان کرد: سنگ‌فرش بخشی از بلوار امام علی(ع) آغاز شده و مابقی آن به مناقصه رفته، سنگ‌فرش کامل بلوار امام علی(ع) با ۲۴ هزار مترمربع مساحت هزینه‌ای در حدود ۲۵ میلیارد تومان در‌بردارد که تا هشت ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه لایروبی جوی‌های سطح شهر تا ۸٠ درصد انجام شده و تا دو هفته آینده به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: ۱۵٠٠ کارگر مازاد بر نیروهای شهرداری عملیات لایروبی را انجام دادند و برای انجام مابقی آن ۵٠٠ نفر دیگر نیاز داریم.

کهنوجی عنوان کرد: در سیلاب اخیر در مجموع ۳ هزار نفر کارگر روز نیروی انسانی برای رفت‌و‌روب معابر شهر به کار برده شد حتی برخی معابر شهر بیش از ۲٠ مرتبه جارو شده و هنوز هم هر شب پیاده‌رو یا خیابان‌های اصلی در حال شست‌و‌شو است.

 

 

توسط admin3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *