حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در آیین افتتاحیه سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه اظهار کرد: سوّم خرداد سال ۱۳۶۲ مقارن با تولید نخستین آند مس در سرچشمه رفسنجان است که توانمند متخصصان داخلی را می رساند.

وی افزود: سمپوزیوم همایش افراد متخصص و خبره در یک زمینه خاص است؛ تولید مواد معدنی مانند مس، فولاد و نقره سابقه دیرینه دارند امّا دانش بنیان نبودند.

عسکری در ادامه گفت: هرگاه علم به کمک صنعت آمد و صنعت دانش بنیان تر شد استفاده از منابع عظیم خدادادی بهتر و آسانتر و متنوع تر شد؛ وقتی علم به کمک صنعت آمد استخراج و بهره وری گسترده تر انجام می شود.

وی گفت: در آموزه های دینی هم آمده است که علم و صنعت، دانش و کار باهم هستند و جدایی آن ها از هم می تواند به نابودی آن ها بی‌انجامد علمی که در صحنه عمل بروز نکند و به کمک عمل نیاید هر دو خنثی و نابود می شوند هم زحمت دانشمندان بی اثر می ماند هم عاملان در صحنه کار و تلاش از بین می روند.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: بسیاری از رساله ها، تحقیقات و پایان نامه های علمی امروز در کتابخانه ها خاک می خورد و از نیروهای انسانی و توانمندی دانشمندان به کار گرفته نشده، هرگاه این دو نهاد علم و دانش در کنار صنعت قرار گیرند مشکلات را برطرف می کند.

وی در پایان گفت: برای اینکه دانشجو بتواند پایان نامه ای بنویسد نباید وقتش در انتخاب موضوع هدر برود و باید متناسب با نیازهای جامعه از جمله کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و در همه زمینه ها به وی داده شود تا دانشجو بر روی این موضوع کار کند و این پایان نامه مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *