اولین گام در شرکت مس برنامه توسعه است

باید ثروت عظیم طبیعت را به ثروت پایدار برای مردمان ایران تبدیل کنیم.

به گزارش رفسنجان سلام علی رستمی برنامه اصلی شرکت مس را توسعه و هوشمندسازی بیان کرد و گفت با سرمایه گذاری صرفاً به توسعه نخواهیم رسید بلکه به کارگیری هوشمند سازی در کنار سرمایه گذاری و توسعه، خروجی بهره‌وری‌های عظیم را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران امروز سه‌شنبه در سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌‌بنیان صنعت مس و دانشگاه در مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: بحث‌های استفاده از علوم دانش‌بنیان در شرکت ملی را به طور جدی شروع کردیم و اولین گام‌مان در شرکت مس برنامه‌های توسعه است.

وی با اشاره به اینکه ما به اندازه کافی منابع طبیعی و ذخایر خوبی در ایران داریم بیان کرد: باید ثروت عظیم را از دل طبیعت برداشته و به ثروت پایدار برای مردمان ایران تبدیل کنیم.

رستمی در ادامه گفت: قرار است تولید فعلی شرکت ملی صنایع مس ایران از ۲۸۵ هزار تن مس کاتد به ۴۰۰ هزار تن مس کاتد برسانیم.

وی افزود: در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای اینکه به تولید ۴۰۰ هزار تن مس کاتد برسیم باید ظرفیت کنستانتره را به ۶۰۰ هزار تن افزایش دهیم، کار شروع شده و نخستین کارخانه در سرچشمه را راه‌اندازی کردیم و در ۳۶ماه آینده پروژه را آماده می‌کنیم.

🔸رستمی اظهار کرد: در خاتون آباد ظرفیت ۱۲۰ تنی مس را به ۲۰۰ هزار تن خواهیم رساند و سه طرح توسعه ای شامل معدن مس دره زار، دره آلو و فلوتاسیون مس را امسال بهره برداری می کنیم.

وی تصریح کرد: خروجی این توسعه رشد ۲۵درصد تراز بازرگانی ایران خواهد بود و به ۱۲ میلیارد دلار صادرات دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ۷۰ شرکت پتروشیمی در ایران صادراتی معادل ۹.۵ میلیارد دلار را دارند در حالی که تنها در یک صنعت (صنعت مس) می‌توان به بیش از این میزان صادرات دست یافت.

وی افزود: ۱۵ سال است که وارد انقلاب صنعتی و انقلاب هوشمندسازی شدیم در این راستا کارگروه‌های ویژه هوشمند سازی در سه مجتمع مس در سرچشمه، خاتون آباد و سونگون با برنامه مشخص راه اندازی کردیم و در حال اجرا داریم.

رستمی در پایان گفت: یک شرکت برای رسیدن به دانش بنیان باید در ۵ سال ابتدا بتواند تجهیزات را تهیه کند و در ۵ سال دوّم تولید محصول را داشته باشد و در ۵ سال سوّم هم صادرات کالا را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *